Recenzija Dicey Dungeons: Pa, evo još 100 sati mog života

Programer: Terry Cavanagh
Izdavač: Terry Cavanagh
Platforma: Windows PC (recenzirano), MacOS, Linux
Datum izlaska: 13. kolovoza 2019
Cijena: $14.99
Linkovi: Steam | Službena stranica
Središnja premisa Kockaste tamnice, novi roguelike za bacanje kockica hvaljenog programera Terryja Cavanagha (VVVVVV,Super šesterokut) je da ste hodajuća kockica koja govori i glumi u uvrnutoj igrici u kojoj se morate beskonačno boriti kroz tamnicu koja se stalno mijenja u očajničkom pokušaju da zaradite svoju slobodu. Ta sloboda, naravno, nikada neće doći.

Osim cijele te stvari "osjećajni umru u igrici", to je prilično prikladna metafora za moje iskustvo s vrlo zaraznim modernim roguelike žanrom (ili "roguelite", ovisno o tome koliko drskost želite dobiti). Potrošio sam iskreno zabrinjavajuću količinu sati na igre poput Vezivanje Isaac, Mrtve stanice, i Ubij Spire, za koje ćete možda čuti da se koristi u opisima Kockaste tamnice. To nije posve neobranjiva usporedba - na neki način se osjećaju slično - ali igre su u konačnici prilično različite.

Ubij Spire kombinirao mehaniku građenja palube poznatu u igri na ploči s "još jednom trčanjem" ovisnosti roguelike dungeon crawlera kako bi napravio, prema procjeni ovog autora, prokleto savršenu igru. Kockaste tamnice yoinks Ubij Spireopćenita postavka - lutanje po razgranatoj karti kako bi sudjelovao u naizmjeničnim borbama vječne smrti protiv čudovišta - ali umjesto konstruirajući špil karata kroz igru, sastavljate skup "opreme" koju aktivirate standardnim šesterostranim kocke.

• Svako trčanje počinje s voditeljicom emisije, Lady Luck, koja vam se ruga o vašoj vječnoj nevolji.

• Karta poda. Razni likovi su neprijatelji, jabuke vraćaju zdravlje, škrinja s blagom daje vam opremu, kolica su trgovina, a lijevo možete vidjeti vrata za sljedeći kat.

• Ratnikova početna oprema. Stavite kocku na kutiju da učinite ono što piše.

• Imate mjesta za šest komada opreme u vašim aktivnim utorima ili tri velika komada (ili bilo koju kombinaciju koju možete smjestiti).

• Malo dalje u trku.

• Prijeđite na razinu kako biste poboljšali svoje zdravlje.

• Nabavite novu opremu iz škrinja s blagom.

• Trgovine su još jedan izvor opreme.

• Vještičina knjiga čarolija.

• Alergični dikobraz gađa vas percima kad kihne.

• Rad na postignućima.

• Ponekad imate izbor nagrade.

• Nadogradite opremu u kovačnici.

• Epizode uvode nova pravila i mehanike u trčanje.

• Na kraju pet katova, suočite se s jednim od šefova igre.

Uvaljajte im kosti

Igra baca vaše kockice umjesto vas na početku svakog poteza—svako trčanje započinjete s dvije, ali dobivate više kako se podižete na razinu—a zatim svoje kockice možete dodijeliti svojoj opremi kako vam odgovara. Početni lik, ratnik, počinje svaku igru ​​s mačem, koji vam omogućuje da nanesete štetu jednaku brojčanoj vrijednosti kocke stavljene na njega. Ratnik također dobiva sposobnost "borbenog bacanja" koja vam omogućuje tri ponovna bacanja (na kraju krajeva, to je početni lik).

Uskoro ćete, međutim, pokupiti zanimljiviji komplet, poput "Toxic Ooze", koji nanosi štetu jednaku broju kocke, ali ako je taj broj 6, također stavljate nekoliko hrpa otrova na neprijatelja. "Boomerang" neprijatelju nanosi štetu jednaku dvostrukoj vrijednosti kocke, ali se zatim vraća i udara vas za štetu od jedne vrijednosti. Neka oprema zahtijeva određeni raspon brojeva ("manje od 5" ili "najmanje 3"), a neka zahtijeva da ispunite određeni prag (10, naravno, potrebno je više kockica za aktiviranje), a neke vam jednostavno dopuštaju da manipulirate svojim kockicama (podignite kockicu 1, srušite je 1, podijelite je na pola, itd.).

Kutije opreme su nažalost malo bljutave; bilo bi lijepo vidjeti male tematske ilustracije kako bi se mač osjećao kao mač umjesto generičke kutije s "mačem" napisanim na vrhu.

Svaki od šest likova u igrici (ratnik, lopov, robot, izumitelj, vještica i tajni lik) ima svoj potpuno drugačiji izbor startne opreme i opreme specifične za karakter, kao i posebna snaga "probijanja granice" koja se može pokrenuti kada uzmete dovoljno šteta. Ratnik se fokusira na velike, oštre napade, dok lopov ima pristup malim, ponovljivim udarcima. Određeni likovi čak imaju potpuno jedinstvenu mehaniku. Robot vam dopušta da bacite onoliko kockica koliko želite, ali ako bacite preko ciljanog broja, "propadate", završavajući svoj red odmah (pogodite metu točno da pokrenete bonus akciju "jackpot"). Izumitelj dekonstruira dio aktivne opreme nakon svake bitke kako bi joj dao posebnu dodatnu sposobnost za sljedeću bitku, a vještica mora konstruirati knjigu čarolija koju će koristiti tijekom bitke.

• Ratnik je vaš standardni početni lik - veliki napadi, a njegova posebna moć ih može udvostručiti. (Cenzurirao sam super-tajni lik koji se može otključati u ovoj galeriji.)

• Lopov se fokusira na manje napade i može izravno ukrasti neprijateljsku opremu. (Jednom sam iskoristio neprijateljsku sposobnost "transformacije u medvjeda" i postao medvjed do kraja trke.)

• S robotom možete baciti koliko god kockica želite, ali pazite da ne prebacite ciljni broj. Točno pogodite ciljani broj kako biste pokrenuli jackpot.

• Izumitelj dekonstruira dio opreme nakon svake borbe kako bi konstruirao posebnu sposobnost koja se može koristiti u sljedećoj borbi.

• Vještica ima knjigu čarolija sa šest utora, po jedan za svako lice kocke.

U vaš ruksak može stati velika količina opreme, ali vaša aktivna oprema—koju možete izmjenjivati ​​kako želite između bitaka—ograničena je na šest "utori." Neka moćnija oprema zauzima dva mjesta, tako da stalno procjenjujete koja oprema najbolje funkcionira zajedno za određeno čudovište koje ćete biti suočavanje. Čudovišta, naravno, imaju svoju specijaliziranu opremu i bore se na isti način.

U igrici poput Ubij Spire, izgradnja špila pola je uspjeha. Aspekt "gradnje palube". Kockaste tamnice—sklapanje vaše opreme—važno je, ali najviše ćete razmišljati o taktičkom igranju korak po korak. Postoji određena količina sreće svojstvena svakoj igri s kockicama, ali nasumičnost ovdje izgleda sasvim ispravno. Postoje trenuci, naravno, kada jednostavno ne bacite broj koji vam treba, ali ima ih i dosta načina da izgradite svoje punjenje kako biste bili sigurni da imate široku opremu za korištenje bilo koje matrice proizlaziti. Također postoje načini za manipuliranje rezultatima kockica, a možete čak i "prevariti" sustav kako biste dobili besplatne kockice i uspjeli neki komplicirani manevri (ako "podijelite" 1, dobit ćete dvije 1, ili možete podići 6 da dobijete 6 i dodatnu 1, itd.). U svakom potezu, igra vam daje nasumični izbor rezultata kockica i traži od vas da ih koristite što učinkovitije.

Agresivno pjenušavo

Za razliku od sumorne premise igre, Kockasta tamnicaEstetika se vjerojatno najbolje može opisati kao "agresivno pjenušava". Žanrovski standard turobna tama ovdje je zamijenjena svijetlim bojama, neobičnim likovima i pozitivno udarajućim chiptuneom zvučni zapis. Poraženi neprijatelji nisu ostavljeni u lokvi vlastitih utroba; jednostavno su najbolji za taj dan i šalju vas na put sa slatkom dosjetkom. Neprijatelji su sami po sebi nepogrešivo šarmantni - postoji sve od gorućeg sljeza gađa vatrenim kuglama alergičnom dikobrazu koji (možda slučajno) baca pera prema vama kad god kihne.
Igra nepokolebljivo (i svjesno) sve kockice, jedninu ili množinu, naziva
Povećaj/ Igra nepokolebljivo (i svjesno) sve kockice, jedninu ili množinu, naziva "kockicama", što se čini kao izbor koji je napravljen namjerno da mi nanese bol.
Što se tiče težine, bio sam prilično zabrinut kada sam pobijedio svoju prvu igru ​​i prošao kroz proces otključavanja likova s ​​vrlo malo povratka. Čvrsta predanost žanra roguelike prema teškoćama daje njegovim igrama gotovo beskrajnu mogućnost ponovnog igranja. Ali standardna igra je u biti tutorijal, način da vam pomogne da se upoznate s jedinstvenom mehanikom i opremom svakog lika. Nakon što otključate sve likove, otključavate "Epizode", gdje se igra zapravo spaja.

Postoji šest epizoda za svakog lika — prva je jednostavno standardna igra, a svaka od ostalih dodaje zaokret ili novu mehaniku u repertoar lika. Na primjer, u standardnoj igri Epizoda 1, lopov ukrade nasumični dio opreme svaki potez. U Epizodi 2, lopov može trajno ukrasti dio opreme ulažući kockice u to. U epizodi 3, lopov baca sve 1 u prvoj rundi, sve 2 u drugoj rundi, i tako dalje. Posebne moći likova za "probijanje granica" također su različite u svakoj epizodi, a neki od složenijih likova dobivaju doista otkačene modifikatore da uzdrmaju stvari. Kad sam otključao epizode, moj entuzijazam za igru ​​je otišao od "da, ovo je prilično cool" do "Neću se odmoriti dok ne završim sve u ovoj igri." Većina epizode vam daju nove sposobnosti s kojima se možete igrati i probleme koje trebate riješiti, čineći da se lik iz "Epizode 1" i lik iz "Epizode 2" čini gotovo potpuno različitim klase. Epizode su također teže od standardne igre.

Ne očekujte ovdje intenzivnu teoretsku izradu složenije igre; nema duboke međuigre između kartica, sitnica, potrošnog materijala i ostalih mehanika kao što biste vidjeli u Ubij Spire. Ali Kockaste tamnice radi ono što je naumio: pruža pristupačnu roguelike stratešku igru—svakako mnogo lakšu na rampi od mnogih svojih žanrovskih sunarodnjaka.

Što je najvažnije, vrlo je zabavno. Još jednom sam zaglavio u tamnici.

Najnoviji post na blogu

Najbolje četke za vaš tip kose