Preskočte na našu odbornú recenziu

• Ľahký a prenosný
  • Pomôže tlačidlo Refresh
  • Displej vo všeobecnosti funguje dobre

Zápory

• drahé
  • Artefakty sú bežné

Počítačové monitory sú čoraz všestrannejšie a lepšie vyzerajú s príchodom Mini-LED a OLED a spoločnosti ako Apple a Samsung pridávajú do svojej ponuky kamery a mikrofóny. Ale čo ak chcete niečo trochu viac...zmenšené? Technológia E Ink existuje už dlho a je najznámejšia pre svoje použitie vo výrobkoch ako Kindle. Existujú však aj väčšie obrazovky E Ink – ako napríklad Onyx Boox Mira.

Tech. Zábava. Veda. Vaša doručená pošta.

Prihláste sa k odberu najzaujímavejších noviniek v oblasti technológií a zábavy.

Registráciou súhlasím s Podmienky používania a skontrolovali Oznámenie o ochrane osobných údajov.

Prečo by ste teda chceli E Ink displej? No, existuje nejaký výskum, ktorý naznačuje, že sú pre vaše oči lepšie ako LCD displeje, a ak ste ako ja a celý deň pozeráte na obrazovku, môže to byť veľký problém.

Samozrejme, existuje niekoľko veľmi skutočných problémov spojených s vytvorením monitora počítača E Ink. Ako súťaží Onyx Boox Mira? Použil som to, aby som to zistil. Všimnite si, že kontrolujeme štandardný 13,3-palcový Mira, nie 25,3-palcový Mira Pro.

Dizajn Onyx Boox Mira

Displej Onyx Boox Mira E Ink sa môže pochváliť pekným dizajnom, ktorý predstavuje dokonalú rovnováhu medzi štýlom a funkčnosťou. Jednou z prvých vecí, ktoré si všimnete, sú relatívne hrubé biele rámy, ktoré obklopujú obrazovku. Aj keď sa na prvý pohľad môžu zdať trochu objemné, v skutočnosti dodávajú zariadeniu čistý a leštený vzhľad. Dizajn Mira je efektívny a jednoduchý, čo zaisťuje, že zameranie zostáva na vysokokvalitnom E Ink displeji.

Porty Onyx Boox MiraZdroj obrázkov: Christian de Looper pre BGR

Čo sa týka ovládania, Mira robí veci jednoducho a užívateľsky prívetivé. Na ľavej strane zariadenia nájdete tlačidlo napájania, zatiaľ čo pravá strana je domovom portov na pripojenie k počítaču (vrátane mini-HDMI a porty USB-C) a prepínač pre jednoduchý prístup k rôznym nastaveniam. Na prednej strane je praktické tlačidlo na obnovenie displeja, ktoré zaisťuje, že váš zážitok z čítania bude vždy krištáľovo čistý a bez akýchkoľvek duchov alebo artefaktov.

Tenkú konštrukciu Onyx Boox Mira dopĺňa pohodlný kryt stojanu, ktorý pripomína tablet. Kryt nielen chráni zariadenie, ale je aj otočný a slúži ako nožička, ktorá ho pri pripojení k počítaču udrží v stoji. Bohužiaľ, kryt nie je príliš nastaviteľný, čo môže byť pre niektorých používateľov menšou nevýhodou. Napriek tomu ponúka displej Mira E Ink celkovo elegantný a premyslený dizajn.

Vlastnosti Onyx Boox Mira

Pokiaľ ide o funkcie, displej Onyx Boox Mira E Ink je takmer taký, aký by ste očakávali, a ponúka skvelú kombináciu funkcií a možností prispôsobenia. Napríklad je tu podsvietenie, ktoré poskytuje dostatočné osvetlenie v tmavšom prostredí. To zaisťuje, že môžete pohodlne čítať alebo pracovať na zariadení bez ohľadu na svetelné podmienky okolo vás.

Gombík Onyx Boox MiraZdroj obrázkov: Christian de Looper pre BGR

Mira sa tiež môže pochváliť rôznymi režimami zobrazenia, ktoré vyhovujú rôznym potrebám a preferenciám, vrátane režimu videa, režimu prezentácie, normálneho režimu a textového režimu. Väčšina používateľov, vrátane mňa, pravdepodobne zistí, že zariadenie používa predovšetkým v normálnom režime, ktorý ponúka všestranný a vizuálne príťažlivý zážitok. Je však pekné mať k dispozícii tieto ďalšie možnosti, takže si môžete prispôsobiť používanie Mira konkrétnym úlohám alebo okolnostiam.

Okrem rôznych režimov je displej Onyx Boox Mira vybavený množstvom nastavení na jemné doladenie celkovej kvality obrazu. Určite stojí za to venovať nejaký čas experimentovaniu s týmito úpravami, pretože môžu výrazne zlepšiť váš zážitok zo sledovania. Niektoré z prispôsobiteľných nastavení zahŕňajú ladenie hranice pre čierne pixely oproti bielym, úpravu rýchlosti obnovovania a oveľa viac.

Displej Onyx Boox Mira

13,3-palcový displej Onyx Boox Mira E Ink má rozlíšenie 2 200 x 1 650, čo vedie k ostrému a ľahko čitateľnému textu. Aj keď nie je primárne určený pre multimediálny obsah, v prípade potreby je stále schopný zobrazovať obrázky a videá. Zistil som, že Mira je najužitočnejší ako sekundárny displej, ktorý pomáha skrátiť čas strávený pozeraním na tradičné obrazovky a poskytuje pohodlnejší zážitok z čítania.

Displej Onyx Boox MiraZdroj obrázkov: Christian de Looper pre BGR

Prispôsobenie sa displeju Mira môže priniesť trochu učenia, ale stojí za to, keď to pochopíte. Stojí však za zmienku, že so zariadením sú menšie problémy. Napríklad v textovom režime sa kontrast zvýši, čo spôsobí, že niektoré písma budú pôsobiť objemnejšie ako zvyčajne. Pomôcť v tom môže prepnutie do režimu Rýchlosť alebo Obrazový režim, ale môže tiež viesť k tomu, že čierne objekty a text budú tenšie a sivé.

Jednou menšou nepríjemnosťou, s ktorou som sa stretol, bola potreba často stláčať tlačidlo manuálneho obnovenia. Displeje E Ink neobnovujú celú obrazovku, čo môže viesť k výskytu duchov a artefaktov na obrazovke. Stlačením tlačidla manuálneho obnovenia sa tento problém vyrieši, ale je to akcia, ktorú pravdepodobne budete vykonávať pomerne často.

Vo všeobecnosti však skúsenosť s používaním Onyx Boox Mira nebola vôbec zlá – a určite si na to zvyknete.

Závery

Displej Onyx Boox Mira E Ink je elegantné a funkčné zariadenie, ktoré ponúka množstvo užitočných funkcií, vďaka čomu je skvelou voľbou pre používateľov, ktorí hľadajú pohodlné a prispôsobiteľné čítanie. Hoci prichádza s pomerne drahou cenovkou, jeho výhody môžu prevážiť menšie nevýhody a krivka učenia, ktorá poskytuje príjemnú alternatívu k tradičným displejom, ak je to niečo, čo ste hľadám. Celkovo je Mira hodnotnou investíciou pre každého, kto chce zlepšiť svoj zážitok z digitálneho čítania a zároveň znížiť čas strávený pred tradičnými obrazovkami, pokiaľ sú ochotní investovať o niečo viac do zlepšenia skúsenosti.

Súťaž

Ak väčšinou hľadáte E Ink displej na čítanie kníh a iných dokumentov, potom sa pravdepodobne oplatí kúpiť si elektronickú čítačku namiesto skutočného monitora. To znamená, že pokiaľ ide o monitory E Ink, v skutočnosti nie je toľko možností - a Mira je pravdepodobne najlepšou voľbou v tomto cenovom rozpätí.

Mám si kúpiť Onyx Boox Mira?

Áno, ak naozaj chcete monitor E Ink.

Najnovší blogový príspevok