Mortal Kombat 11 recenzia: Skvelá hrateľnosť, prehnane zabalená

Cassie pózuje pre nežnú rodinnú chvíľu.

Cassie pózuje pre nežnú rodinnú chvíľu.

Vysoké divadlo

Väčšina bojových hier považuje svoj príbehový režim za trochu dodatočný nápad, ale NRS vkladá do svojich príbehov vážne čas, rozpočet a myšlienky. Stala sa základom Mortal Kombat série, pretože bola reštartovaná, a je to skvelý spôsob, ako doplniť postavy a tradíciu. Príbeh tiež poskytuje viac obsahu pre tých, ktorí nie sú príliš na skákanie do boja online alebo nemajú priateľov, ktorí sa venujú hre offline.

Príbeh je nádherne kýčovitý a banálny až po okraj – veci typu „Išli sme spolu pracovať na osude vesmíru“. Môžete nad tým prevrátiť oči, alebo to zjete. Osobne som to väčšinou zjedol, ale tiež som veľa krútil očami. Stojí za to si to zahrať a je to zábavné, ale nečakajte veci, ktoré získajú Oscara. Postavám to dáva väčšiu hĺbku, čo som ocenil neskôr, keď som za nich hral v normálnych zápasoch.

MK11 príbehový režim je v podstate séria vystrihnutých scén, ktoré plynule prechádzajú do bojov. Hráte za akúkoľvek postavu, ktorá sa stane v tejto časti príbehu, a po boji sa vrátite do pasívneho sledovania. Môžete nastaviť obtiažnosť na Very Easy, ak sa chcete len tak predierať a pozerať, alebo sa môžete vyzvať tým, že naštartujete AI.

Bez toho, aby som prezrádzal príliš veľa zápletky, poviem, že som ocenil trik na cestovanie v čase, ktorý vytvoril niekoľko dobrých výhovoriek pre zábavné fázy, v ktorých sa dá bojovať so „starými“ aj „mladými“ verziami postáv. V tomto zmysle príbeh slúži skutočnému proti hrateľnosti tým, že integruje všetko.

Hlasové herectvo je väčšinou solídne, s do očí bijúcou výnimkou Sonya Blade, ktorej z nejakého dôvodu hovorí hviezda MMA, z ktorej sa stala WWE Ronda Rousey. Je hrozná a výber obsadenia je mätúci. Je tu veľa "Chcem len dať veci do poriadku!" úzkosť, ktorá starne, ale celkovo sa pohybuje dostatočne rýchlo.

Kronika, časom ovládaná protagonistka príbehu emMK11em.

Kronika, časom ovládajúca protagonistka filmu MK11 príbeh.

Hrateľnosť sa počíta

Hra teda vyzerá skvele, je prehnane násilná, miera prehnanosti, pre ktorú ste na dne, môže byť osobnou voľbou a je tu režim príbehu pre pohodové sólo sedenia. Ale ako to robí MK11 hrať? Jedným slovom skvelé.

Jedným z dôvodov, prečo ma dlhé Fatal Blows tak trápia, je ten, že skutočnú hrateľnosť považujem za skutočne zábavnú. Bolo by ľahké odmietnuť dlhé animácie, keby som nevedel, koľko ich budem vidieť, ale chcem pokračovať v hraní setov. Toto môže byť najspoľahlivejšia hra, ktorú NRS doteraz vytvorila na základe rozhovorov s ostatnými hráčmi a trávenia času s nimi Mortal Kombat X a Nespravodlivosť 2.

MK11 je "neutrálne" ťažké, čo znamená, že boj o kontrolu nad obrazovkou a rozostupy (neutrál) je silný. Má tiež silný "footsies" tok, ktorý sa zameriava na malých tanečných bojovníkov, ktorí sa pohybujú na a von zo súťažného neutrálu, hľadajú otvory a šance na spustenie kombá a mixov. Výhodou hry, ktorá je v týchto oblastiach silná, je to, že ako rastiete a zlepšujete sa a ako ľudia vás hra sa zlepšuje, hra sa neustále rozširuje, pokiaľ ide o vaše porozumenie a interakcie a polohovanie.

Ako pouličný bojovník prehrávač, prispôsobenie štýlu NRS zaberie trochu času. Načasovanie tlačidiel a pohyb sú celkom odlišné v porovnaní s tým, na čo som zvyknutý. Ale začínam tomu rozumieť a myslím si, že ak ste menej skúsený hráč bojových hier, v skutočnosti to budete mať jednoduchšie. Tlačidlá a špeciálne pohyby a celkové ovládanie hry sú priateľské k novým hráčom a zároveň obsahujú viac než dostatočnú hĺbku pre skúsených hráčov.

Ďalšie čítanie

V komunite bojových hier nazývame hry ako MK11 "dial-a-combo." To znamená, že môžete v podstate rozdrviť tlačidlá pre svoju kombinovanú sekvenciu bez veľkých nuancií v načasovaní. Pokiaľ ich trafíte dostatočne rýchlo na to, aby sa všetci spojili v poradí, ste v poriadku. Hodiny nácviku tesných jednosnímkových väzieb medzi pohybmi nie sú potrebné. Potrebujete len získať svalovú pamäť na niekoľko dobrých sekvencií tlačidiel. Ak máte radi tvorivosť s vašimi kombami, je tu určitá hĺbka, ktorá pochádza z žonglovania v rohu a veci môžu byť dosť divoké, keď budete skúsení.

Špeciálne pohyby sa vykonávajú väčšinou pomocou niekoľkých smerových stlačení a tlačidla: späť, dopredu, úder; dole, dopredu, kopnúť. Akonáhle si uvedomíte načasovanie, je to jednoduché. Normálne hrám bojové hry na arkádových paličkách, ale MK11 je jasne optimalizovaný pre hru na pad.

Tutoriál je solídny a naučí vás všetko, čo potrebujete vedieť. Naozaj premyslených dotykov je veľa. Keď napríklad predvádzate kombináciu, hra vytiahne virtuálnu podložku s tlačidlami, ktoré sa rozsvietia ako combo postupuje tak, aby vám pomohlo zistiť, čo máte stlačiť, a pridáva vedľa seba „klikací stopu“, ktorá vám pomôže načasovanie. Zistil som, že som zachytil načasovanie niečoho oveľa rýchlejšieho, keď som počúval rytmus a prehrával si ho v hlave.

Ďalším vítaným dotykom je, že zoznamy pohybov v hre obsahujú všetky údaje o snímkach a poškodeniach a informácie, ktoré by ste mohli chcieť vedieť. Hra vám tiež umožňuje pripnúť až 10 pohybov na obrazovku ako pripomienku špeciálnych pohybov a komb, ktoré sa snažíte nacvičiť. Nie je potrebná žiadna pauza.

Potom je tu tlačidlo blokovania, ktoré bude známe Mortal Kombat veterinári, ale vyžaduje určité úpravy pre väčšinu ostatných hráčov bojových hier. Ak sa niekto teleportuje za vašou postavou, nemusíte meniť smer blokovania tak, ako by ste to robili pouličný bojovník, keďže tlačidlo je univerzálne pre obe strany. To je celkom praktické pre defenzívne ladeného hráča.

Rozmanitosť postáv pri spustení je silná a na výber je veľa štýlov. Vlak s postavami DLC už vychádza zo stanice, ale ak máte záujem vložiť do hry čas, hodnotová ponuka pre nové postavy je dobrá. Ale ak si nemyslíte, že chcete hrať s inými ľuďmi, alebo nemáte záujem sledovať spolu ako meta pretože hra rastie a zoznam sa rozširuje, potom môžete čakať na „kompletné“ vydanie, ktoré pravdepodobne príde neskôr. Osobne považujem nákup postáv pre bojové hry za solídnu hodnotu v porovnaní s časom, keď sa dostanem z hry.

• Skarlet a Jax stoja medzi mŕtvolami shaolinských mníchov z originálu Mortal Kombat.

• Baraka čelí Kollectorovi, novej postave s viacerými končatinami, ktorú možno po prvýkrát hrať MK11.

• Poď sem!

• Kano vyhodil Kitana do vzduchu.

• Nováčik Geras ovláda čas spolu s doslovnými pieskami času a dokáže vytvárať steny, do ktorých ľudí rozbíja.

• Táto etapa s tematikou chýb je jednou z mojich obľúbených, pokiaľ ide o kombináciu nápaditosti s hrubým.

• Krushing Blows sú všetko, čo Fatal Blows nie sú; sú šikovné a rýchlo sa to skončí.

Netkode

S arkádami, ktoré sú pre väčšinu ľudí minulosťou (a žiadne arkádové vydanie MK11 keď na to príde), máte niekoľko možností, pokiaľ ide o hranie s inými ľuďmi. Môžete pozvať nejakých ľudí k sebe, môžete vyhľadať miestne miesto (ako napr Bojový okruh ďalšej úrovne v Brooklyne alebo Wednesday Night Fights v Oaklande alebo Santa Ana v Kalifornii), alebo môžete robiť to, čo väčšina – skočiť online.

Bojové hry bežia rýchlosťou 60 snímok za sekundu a je nevyhnutné, aby bežali hladko a čo najcitlivejšie. Nikto nechce prehrať v laggy zápase. Aj keď neexistuje žiadna mágia na opravu zlého pripojenia, najlepší sieťový kód bojovej hry sa spolieha na čiastočne asynchrónny sieťový model tzv. rollback. Stručne povedané, hra je schopná predpovedať a prevíjať stav hry, aby udržala hráčov synchronizovaných aj pri malých škytavkách.

NRS má zastúpenie za to, že má jeden z najlepších návratových kódov vo svete bojových hier. Ak máte záujem zistiť, ako to funguje, vrelo odporúčam tento rozhovor GDC od jedného z vývojárov spoločnosti. Správy od rôznych hráčov to potvrdzujú MK11 nie je výnimkou.

Takže @ultradavid je Perfect Blocking projectiles na MK11 Beta off z jeho telefónu priviazaného WiFi na 240 ms ping. Z čoho je táto mágia @NetherRealm ???

— James Chen (@jchensor) 31. marca 2019

Neexistuje žiadna náhrada za offline hru, či už ide o plynulé snímky, ako aj o interakciu so súperom, či už ide o učenie sa a vyučovanie alebo otieranie soli z prehry. Ale pokiaľ ide o prístupnú hrateľnosť, online sa nedá poraziť. Pevný sieťový kód je veľkou výhrou MK11.

Najnovší blogový príspevok

101-ročný občiansky vedec zvolával pozorovania počasia každý deň už 84 rokov
September 03, 2023