Recenzia Mystic Vale: Karty neťahajte, ale vytvorte

emMystic Valeem je staviteľ balíkov, v ktorom si môžete zostaviť svoj balík
Zväčšiť/Mystic Vale je deckbuilder typu push-your-luck, kde si zostavujete svoj balíček „vyrábaním“ kariet.

Nate Anderson

Vitajte v Ars Cardboard, našom víkendovom pohľade na stolové hry! Pozrite si naše kompletné pokrytie stolových hier na cardboard.arstechnica.com– a dajte nám vedieť, čo si myslíte.

Krajina upadla do skazy a jediný spôsob, ako môžu štyri druidské klany získať moc od Gaie a obnoviť rovnováhu v Údolí života, je cez osvedčený rituál... sčítaním modrých manových sfér na kartách pred vami a ich míňaním na nákup ďalších kariet s väčším množstvom manových sfér. A niekedy aj víťazné body.

Detaily hry

Dizajnér: John D. Clair
Vydavateľ: AEG
Hráči: 2-4
Vek: 14+
Hrací čas: 45 minút
cena: $35 / ~£30 (Amazon USA / Amazon UK)

Pozrite sa – nepýtajte sa príliš veľa otázok o téme. Mystic Vale je hra o liečení krajiny rovnakým spôsobom ako Nádhera je hra o výrobe diamantových prsteňov pre šľachtu. Obidva tituly sú v podstate čisto efektívne motory; vytvorte si zásobu zdrojov, ktorá vám umožní nakupovať drahšie suroviny rýchlejšie ako ktokoľvek iný pri stole a vyhráte. Nie sú tu žiadne cudzie mechanizmy, ktoré by odvádzali pozornosť od kvapkania dopamínu-kvapkania-kvapkania neustále sa zvyšujúcich kombinácií kariet a

Mystic Vale sa naučil kľúčovú lekciu týchto druhov hier: neprekračujte svoje privítanie.

Môžu to znieť ako komplimenty zozadu, ale nie sú; Nádhera bola úžasná hra, čistý zážitok z budovania enginu, ktorý poskytol uspokojivú hĺbku len za 30 minút. Mystic Vale je do značnej miery z tejto školy dizajnu, aj keď mechanicky to funguje skôr ako kartová hra na zostavovanie balíčkov – s nádychom.

Spomenul som ten zvrat? In Mystic Vale, svoj balíček nevybudujete kupovaním nových kariet; v skutočnosti meníte karty vo svojom balíčku pridaním nových schopností a zdrojov k nim v niečom, čo vydavateľ AEG nazýva „Systém tvorby kariet“.

Ozdravenie krajiny

Pri prvom otvorení krabice si to všimnete Mystic Vale prichádza s dostatočným množstvom plastu, aby Gaia plakala – trochu ironické v hre o liečení krajiny. Nielenže sú všetky „vylepšenia“ plastové, ale zasúvajú sa do plastových puzdier a sú potiahnuté ultratenkou sekundárnou vrstvou plastu. To je pravda - musíte odstrániť plast z plastu. (Našťastie to moje deti považovali za zvláštne a urobili to pre mňa.) V prípade, že by ste nejaké zlomili, sú zahrnuté aj ďalšie rukávy.

Plast odstránený z plastových kariet.
Zväčšiť/ Plast odstránený z plastových kariet.

Nate Anderson

Každý hráč dostane 20 kariet, čo je počet, ktorý zostáva konštantný počas celej hry; namiesto získavania nových kariet jednoducho pridávate vylepšenia do otvorených slotov na existujúcich kartách. Nákup týchto vylepšení je jednoduchý. Deväť z nich (plus vždy dostupný balík lacných kariet Úrodnej zeme) je vystavených v strede stola. V každom kole hráči obracajú svoj kôš 20 kariet, jednu po druhej, až kým sa neobjavia tri symboly „kaziť“. Ak majú šťastie, môžu potlačiť svoje šťastie a pokračovať v obracaní kariet – ale štyri sa pokazia symboly zničia celú ruku a prinútia ju do odhozovej kôpky bez toho, aby poskytli svoj typický znak výhod. (Ak sa pokazíte, získate cenu útechy: jednu manu zadarmo na použitie v budúcom kole.)

Za predpokladu, že nič nepokazíte, použite efekty a potom spočítajte symboly viditeľné na kartách pred vami.

Mana s modrým orbedom vám umožňuje nakupovať nové vylepšenia na napájanie vašich kariet. (Jednoducho sa musíte uistiť, že postupka sa zmestí do prázdneho miesta na karte; nemôžete prekonať existujúce vylepšenia.) Štíty poskytujú víťazné body. Zelené stromy rušia červené symboly koristi, čo vám umožňuje získať viac kariet do hry pred pokazením. Symboly prírody vám umožňujú nakupovať „karty údolia“, ktoré môžu poskytnúť výhody na každom kroku alebo body na konci hry.

To je... do značnej miery to. Hráči sa striedajú, kým sa nevyčerpá zásoba víťazných bodov na stole; v tomto bode ukončia aktuálne kolo a spočítajú konečné body. Ak hrá s ľuďmi, ktorí poznajú deck-builderov ako Dominion alebo Vlaky, to všetko trvá asi päť minút vysvetliť. Prejdite cez dve alebo tri ruky a ľudia budú kupovať vylepšenia ako starí profesionáli.

Umenie, najmä na kartách vale, je úžasné.
Zväčšiť/ Umenie, najmä na kartách vale, je úžasné.

Nate Anderson

Jednoduché, ale nie zjednodušujúce

Ak to znie jednoducho, je to tak; moje šesťročné dieťa to bez problémov zdvihlo (a skoro ma porazilo). Akonáhle sa dostanete do toku hry, zákruty sa pohybujú rýchlosťou Hulking Thornhide (jeden z herných vylepšení). Keďže nemôžete nič kaziť, kým netrafíte štyri symboly, hra vás dokonca vyzýva, aby ste svoj prestoj využili na to, aby ste začali obracať karty do ďalšieho kola a zastavili sa, keď trafíte tri symboly kazu. V hre pre dvoch hráčov – čo odporúčam, keďže ide o skutočný solitaire pre viacerých hráčov –, keď to urobíte, zvyčajne ste opäť na rade vy.

Vytvorenie karty. V tomto prípade jediné vylepšenia, ktoré by sa hodili, sú „stredy“, pretože horný a spodný slot základnej karty sú už zaplnené.
Zväčšiť/ Vytvorenie karty. V tomto prípade jediné vylepšenia, ktoré by sa hodili, sú „stredy“, pretože horný a spodný slot základnej karty sú už zaplnené.

Nate Anderson

Jednoduché však neznamená nudné. Po piatich alebo šiestich hrách Mystic Vale, som hladný po ďalších. Hra prebieha tak rýchlo a pocit „naštartovania“ prichádza tak často, že je ľahké hrať ďalej, keď sedíte pri stole ako feťák z automatov vo Vegas. Toto je dobre navrhnutá, plynulá hra prispôsobená jej základom.

Trik je, samozrejme, naučiť sa najlepší spôsob, ako vybudovať motor efektívnosti. Ktoré kombá vylepšenia spolu najlepšie fungujú (a teda by mali byť na tej istej karte)? Kedy by ste sa mali zamerať na karty budov, ktoré poskytujú viac many (a teda vám umožňujú nakupovať najviac výkonné karty rýchlejšie) na karty, ktoré poskytujú víťazné body (čo je koniec koncov spôsob, akým vyhrávate hra)? Ako veľmi by ste sa mali zamerať na karty Vale vs. pokroky?

Tvorenie kariet pri budovaní balíčkov sa môže zdať ako trik, ale toto je trik, ktorý funguje. Systémové skupiny Dominion- štýlové efekty do balíka, takže sa vždy zídu a je skutočne uspokojujúce, keď to dokážete naplno naskladnil si kartu s tromi postupmi z vrchu balíčka a s radosťou sa pozeraj na zdroje, na ktoré sa chystá pršať vy.

Kresba hry – najmä na kartách vale – je nádherná, hoci v skutočnosti nemá nič spoločné s hrateľnosťou. (Naozaj, Mystic Vale je navrhnutý tak, aby ste na vylepšeniach ani nemuseli vidieť umelecké dielo; karty sú rozložené „tak, že tie bez textových efektov sa dajú prekrývať a je potrebné vidieť iba ľavú polovicu každej karty,“ píše sa v príručke. Inými slovami – stačí spočítať symboly, na ktorých záleží.)

Čo sa týka nevýhod, veľkou otázkou je, ako hlboko hra siaha. Je to krátka skúsenosť; hry sa často končia skôr, ako môžem použiť tie najvýkonnejšie vylepšenia, a môže byť ťažké vytvoriť kombá, ktoré skutočne chcete. (Ak chcete ku konkrétnej karte pridať povýšenie, musíte mať túto kartu v hre, potrebujete dostupný postup so správnymi efektmi A vytlačenými na správnom mieste a na to, aby ste si to mohli dovoliť, potrebujete dostatok many – všetko zároveň otočiť.)

Súčasné kolo kartových efektov sa tiež nezdá byť nápadité; väčšina sa obmedzuje na poskytovanie viac many, viac víťazných bodov alebo odhodenie nechcených kariet. Bude mať hra nohy?

Zväčšiť

Nate Anderson

Tajomná budúcnosť

To ťažko povedať, lebo základ Mystic Vale Hra zjavne nie je konečným dizajnom hry alebo systému tvorby kariet vo všeobecnosti. Rozšírenie tzv Údolie mágie bol oznámené spolu s vydaním základnej hry (a vyjde v októbri). Ale čo je ešte zaujímavejšie, dokonca aj Mystic Vale manuál hovorí o Ďalšie hru v seriáli ako tú, na ktorú sa naozaj treba pozerať.

Posledná vnútorná strana návodu je reklama na Okraj temnoty, pripravovaná hra od dizajnéra z Mystic Vale ktorá bude spájať „aspekty umiestňovania pracovníkov, stavanie balíčkov a rýchly boj so systémom tvorby kariet, ktorý debutuje v Mystic ValeNová hra bude „najambicióznejším, najluxusnejším stolným herným zážitkom od AEG, aký kedy bol.“ Mystic Vale zdá sa teda, že ide o úvod do systému tvorby kariet, rovnako ako samostatný titul.

Zatiaľ však to, čo máme, je Mystic Vale sám o sebe, tesný výrobca motorov, ktorý vyniká v tom, čo robí. Či vás to, čo robí, vzrušuje, závisí od vašej osobnosti, ale ak ste hráč, ktorý si to užíva Nádhera-Hra v štýle ľahkej až strednej váhy, môže si ľahko nájsť produktívne miesto vo vašej zbierke.

Obrázok zoznamu od Natea Andersona

Najnovší blogový príspevok

Tento amatérsky astronóm si na svojom dvore postavil observatórium